mandag 18. november 2013

Kontraster.

 
På formiddagen i går hadde vi nesten skyfri himmel, og pittelitt snø
på plenen. Det var meldt storm, men den glimret med sitt fravær her hos oss.
 
 
I kveldingen begynte det å snø, og slik så det ut i nitia på kvelden.
Litt av en forskjell.

 
I natt kom regnet, og nå ser det ut omtrent som på det første bildet,
bortsett fra at himmelen er grå og det regner.
Sannelig ikke kjedelig værmessig, men vi får ta det vi får.
Synes synd på dem som har fått både hus og andre ting ødelagt i uværet som har
 herjet de siste to døgnene, og veldig takknemlig for at vi har sluppet
så lett unna her.
 
Ha en fin dag der du er.
 


5 kommentarer:

Pernille sa...

Det har vært skikkelig kontraster i været de siste dagen. Grusomt at folk fikk ødelagt hus og eiendom, men godt det ikke gikk liv. I går kveld var det sååå kos å være ute å kjøre i all den vakre snøen. Skikkelig julestemning var det. Og i dag bare slaps....æsj. Men vi får håpe snø og vinter kommer for å bli snart ;) Ha en flott dag :)

Mor Inger`s hus sa...

Takk for koselige kommentarer hos meg :)
Koselig blogg du har. Har nå bladd meg gjennom alle innleggene dine.
Og for noen herlige hunder - jeg har også hund, men holder med en for meg nå. Men er med å trener hundekjøring, så jeg får fylt kvota mi rett som det er.

Ha en fin kveld.
:) Inger

Rune Eide sa...

Bra å høre (og se) at det har gått bra hos dere. Vi får håpe at det ikke blir for mange slike fremover.

Mitt hverdagsliv sa...

Takk for koselig kommentar hos meg! Jeg har også sluppet unna uvær. Her hos oss har det for det meste vært fint og mildt. Får håpe det kommer snø før kulden slår til!
Ha en fin dag.
Vigdis

Turid sa...

Ja været skifter fort :)
Her har det kommet snø i dag, så får vi se om den blir liggende...det spørs :) Det blir jo lyst og fint med snø, men veiene skulle vært bare :)Hehe.
Ja mye uvær i landet, mye nedbør ble det her i Bergen. Mine foreldre fikk vann inn i kjelleren :( Men ingen skader hos oss!

Ønsker deg en fin novemberkveld!