søndag 24. november 2013

Lørdagskos og gode forsetter.

 
Julerushet har definitivt startet. Folk handler som gale, stresser til å fra
og har ikke tid til å slå av en aldri så liten prat engang.
Men ikke jeg. I år har jeg bestemt meg for å kose meg med juleforberedelsene.
Derfor så tok jeg og en god venninne oss en tur på kafe` i dag.
Der kjøpte vi god kaffe, noe å bite i og satt og kosa oss leenge.
 
 
Vi var ikke på en eneste butikk annet enn en matbutikk på heimveien,
og vi mollkosa oss, som vi sier her nord, eller her midt i landet som jo er mer riktig å si.
Jeg skal bake de sortene vi pleier å ha, men jeg skal ikke stresse med det sånn som jeg
 har pleid å gjøre. Jeg skal IKKE vaske rundt, bare ta en litt nøyere vask
enn når jeg vasker til helga.
Som ei dame jeg kjenner sa, skal du ikke feire Jul inni klesskapene, så trenger du ikke
vaske der heller.
Man har det da rent nok, de aller fleste i hvert fall, så hvorfor  slite seg ut
med all denne vaskingen.
Nå håper jeg bare at jeg klarer å gjennomføre forsettene mine, og klarer å lage Jul
 uten å være dønn sliten når den endelig er her.
Det gjenstår å se.
 



3 kommentarer:

h.espe sa...

Hei, og takk for koselig hilsen hos meg Anne Berit :)
Åh, jeg er så enig med deg - ikke stresse, men heller nyte førjulstiden :) Hi, hi - likte hva hun damen uttalte, at man skal jo ikke feire julen inne i et skap... DEN lever jeg gjerne etter ;)

Fin søndag videre til deg!

Klem fra Hildegunn

Unknown sa...

Jeg liker dine gode forsetter og har levd etter dette i mange år. Jeg liker også lunsjen fra i går. Hadde vært kjekt om jeg satt ved samme bord. Da hadde nok også jeg "mollkosa" meg...

Ønsker deg ei fin uke!

Mitt hverdagsliv sa...

Hei! Takk for veldig hyggelig kommentar hos meg!
Jeg er også enig med deg og koser meg med juleforberedelser.
Ekstra vasking til jul har jeg aldri gjort! Venter til våren med vegger og tak etc. Skapene mine er som regel ryddige (selvskryt)....
Ha en fin torsdag.